Edzések‎ > ‎

Kobujutsu

A Take-Mizu Ryu Bugei Kobujutsu az okinavai és japán harcművészet tradicionális, fegyveres technikáin és eszközein alapul, de kiegészítve a modern, európai és amerikai önvédelmi stílusokkal.  Eszköztárába így a tradicionális japán és okinavai eredetű fegyverek mellett a modernebb eszközök is helyet kapnak.  Nem egy lezárt, végleges, merev iskola, hanem egy alapelveket tartalmazó rendszer, amely rugalmasan és egyénre szabottan tovább fejleszthető.  Mindenki annyit használhat a rendszerből, amennyit akar.

A fegyvereket több csoportra oszthatjuk:

Alapfegyverek, amelyekkel minden gyakorlónak meg kell ismerkedni és a használatát legalább középfokon el, kell sajátítani, ezek: nunchaku, nitanbo (két 60-70cm-es bot), tsue (görbebot), tanto (kés), sai, tonfa, shoshakubo (30-50 cm-es bot).

Kiegészítő fegyverek, amelyekkel haladó szinten megismerkedhetnek a tanulók, de – egyéni választás alapján – csak eggyel vagy néhánnyal jutnak el magasabb szintre.  Ide tartozik minden egyéb fegyver és tárgy, ami a stílus szellemiségének megfelel és önvédelemre használható, például: kama, hanbo (90-100 cm-es bot), jo (120-140 cm-es bot), bo (180-190 cm-es bot), chigi-riki (láncos buzogány), kusari-fundo (lánc nehezékkel), yari (lándzsa), gun-sen stb.  

A fejlődés folyamatában a tanítványok kiválasztanak eleinte egy, majd később még egy eszközt, amivel magas szintet érnek el.  Ezek a saját vagy kedvenc fegyverek.

A Japán kardok: katana és wakizashi.  Ezekkel a Take-Mizu Ryu Bugei Kenjutsu keretében ismerkedhetnek meg az érdeklődők.

A pusztakezes technikákkal a Take-Mizu Ryu Bugei Jiu-do foglalkozik.

A vizsgarendszer 10 kyus rendszerű.  A kyu fokozatok, a hagyományoknak megfelelően, csökkenő sorrendben követik egymást.  A fokozat nélküli kezdők jele fehér öv.  A további kyu fokozatokra a vizsgarendszer szerint lehet vizsgázni.

Valamennyi fegyverrel még alapfokon sem lehet egyszerre megismerkedni, ezért csak fokozatosan lehet bevezetni ezeket.  A fegyverekből a haladó tanuló egyéni ambíciói szerint választhat, de a gyakorlásban a bőség zavara helyett a józan mértékletesség a követendő alapelv.